April 11, 2009

Kerteh Jagung #2


Dah release isu ke 2 majalah komik grafik POPCORN nih ... duk melilau2 kot kedai buku kat queensbay kemarin terserempak ngn komik nih, apa lagik rembat ja la... rm15.90 senaskah.. berbaloi kena dgn. kualiti kertas n print dia yg, superb... setanding komik2 dari international.. pada aku la...



OK, kali ni depa menampilkan Puppeteer(mamat ni geng2 komik gempak, dia plukis komik evolusi identiti...), aku suka ngn stroke lukisan dia, ngn idea konsep penghasilan karekter dan dunia komik dia yg sempoi, dan ada gak tutorial oleh mamat ni cmner nak kaler artwerk guna komputer dlm isu ni... beside that ada gak depa tampilkan Sonny liew yg tak kurang hebat gak hasil kerja dia,tapi aku tak kenai pun mamat nih.. yer la.. berjuta penghasil komik dlm dunia nih, mampuih la nak kenai semua.. hat mana aku duk baca karya2 depa ja la yg aku tau.. ehehe... and mcm biasa pin up poster utk setiap keluaran tak ketinggalan, banyak karya2 artis yg berbakat ada didalam isu nih... dlm pic kat atas nuu antara salah satu la.. ade banyak lagi dlm isu ni, nak tau g belek sindrik kat toko2 buku berdekatan.. ada 3 komik dlm isu kali ni.. komik oleh Puperteer, Baba chuah n Seng hui .. smua komik ni aku suka dgn style masing2... ok .. takat ni dlu lah kot, aku pon tak abeh lagik kelebek komik nih, takdan aihh... ok see ya...


'Membaca Menambah Ilmu'

1 comment:

afiq said...

aku pun suka puppetear tuh..